25 Comments

  1. Bomoh ni bukan ada setakat di komuniti melayu sahaja. Bangsa lain pun ada sebagai contoh Vodoo terdapat di Afrika

  2. Memang bro, tapi bila Melayu Islam yang ramai membomohkan orang kita, tu yang kesian..

  3. Aku dulu tak pernah percaya langsung ngan bomoh2 nih.. Tapi bila terkena kat kawan aku, perghhhhh.. kesian beb..

    1. Author

      memang kesian …adik aku sendiri pernah kena santau sampai kurus kering…dengki punya pasal

        1. Author

          Sampai begitu?..Bila PHD menguasai diri..

    1. memang banyak tangkal menggunakan najis sebagai bahan utama..sama jugak dengan pelaris..

    1. Author

      Ramai sedara mare yang tertipu..dah susah nak percaya

  4. kesimpulan mudah,mana-mana perawat yang mengunakan ayat quran dalam rawatannya kebiasannya tidak sesekali mengenakan/menetapkan sebarang bayaran.
    bila keadaan menjadi sebaliknya[dikenakan/ditetapkan] bayaran,ada lah yang tak kena tu.

    penggunaan ayat quran dalam rawatan bukan suatu jaminan bahawa bomoh tu benar-benar “bersih”,banyak lagi sudut lain yang harus diambil kira[penggunaan ayat quran tu kadang-kadang sebagai topeng semata-mata] – harap jangan salah faham dengan kenyataan ini :)

    1. tak salah faham sebab memang ada bomoh camtu..kekadang baca bismillah pun tak betul..

  5. setakat ni aku cuma gunakan khidmat bomoh patah aje, masa kecik2 dulu tulang tangan patah jatuh pokok jambu hehe 😀

    1. tu ok…aku pun pernah jatuh dari pokok jambu..tapi tak la sampai patah..

    2. heheh aku pun pernah gak guna khidmat bomoh patah masa kecik dulu kemudian tangan dia belat pakai daun pisang 😀

  6. ada juga bomoh yg betul2 menggunakan ilmu betul. tapi yg merosakkan identiti bomoh nilah yg buat bomoh2 lain terpalit sama.

    sebab tu ada ilmu putih n ilmu hitam.

    1. Susah juga nak beza yang mengamalkan ilmu hitam dan putih sebab yang seleweng ayat Al-Quran pun ada dengan menokok tambah

  7. Bnyak yang guna pendampin yang boleh menyesatkan kita, kena pandai nilai dan tengok cara yang digunakan

  8. gunakan bomoh untuk pertandingan/pilihanraya memang ada…

    1. Author

      Ramai yang buat Zik…sanggup abis beribu ringgit


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *