14 Comments

  1. Memang masalah bila kontraktor yang bertanggungjawab tidak mengikut jadual yang telah ditetapkan. Kualiti hidup penduduk tentunya akan terjejas..

  2. Saya tidak ada masalah kutipan sampah. Walaupun hari minggu dan cuti am, kontraktor sampah yang dilantik melaksanakan tugas mereka.

    Heran juga kalau PBT tidak mengambil tindakan atau kontraktor mogok?

    1. Tak tahulah apa masalah antara kontraktor dan PBT.. penduduk Cheras, Kajang dan Bangi juga yang jadi mangsa

      1. Saya ada dengar-dengar kontraktor kutipan sampah tidak puas hati dengan tempoh kontrak yang diberikan oleh PBT tempatan sebab itu ada yang mogok.

        1. yg lagi menarik…katanya ada sabotaj…

          sabaotaj yg ni ke agaknye? “sindiket curi lori sampah bersar-besaran”….

  3. bab kontraktor nih..aku rasa memang diorang agak bermasalah..sesetengah tempat, aku tengok..memang lambat dan tidak tepati masa..tu pasal sampah kalau letak dalam tong sampah pun, anjing leh kacau gak. akibatnya, bertempiaran sampah dibuatnya bila lambat sampah diangkut..ai..ntahlah. bilalah nak setel bab sampah nih..

    1. Aku tensen sebab kena kutip sampah berterabur sampai ke dalam longkang grrr…

      1. hadoi…aku mmg takleh bayang…sampah bersepah depan rumah…itu tak termasuk lg ade yg jenis suka kasi tulang kat anjing liar…habis tulang2 bersepah dpn rumah aku….sakit jiwa betullah manusia ni

        1. Ada yang jenis x amik peduli pun sampah diorang bersepah sampai rumah orang lain… tu yang buat lagi geram…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *