16 Comments

  1. erm… mcm tak penah tgk je buah nie… buah ni asal mana… tumbuh liar atau orang taman biasanya…

    1. Author

      asal memang pokok liar tapi sejak beberapa tahun dulu telah dikomersilkan untuk menghasilkan jus, jem dan mcm2 lagi… rasa jus dia cam Ribena 🙂

  2. Untuklah bro, burung makan buah Roselle dan biji Roselle dalam najis yang jatuh dihalaman hidup subur menjadi pokok tidak payah penat-penat bercucuk tanam. Ini kiranya Roselle liar 🙂

  3. Dapat la buat 2 periuk kecik jus Roselle… tu la rezeki Allah kan? Buah dia sekarang tengah banyak pulak tu..

  4. Hmmmm … menarik gak … kasi bawak benih kat office … aku nak try tanam kat rumah aku lak …

    1. Author

      Buah dia dah melambak sekarang… nanti aku kasi la..nak tanam cane, jangan tanya aku!! Heeehe

    1. Author

      Aku wat jus tu reti… nak buat jem tu lum tau… semalam sedekah sket kat jiran sebelah.. Dia pun tak pernah tau pasal Roselle…pelik gak..

    1. Cam Ribena my fren.. sedap gak.. kat kedai ada jual jus Roselle ni… buatan tempatan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *