18 Comments

  1. i’Allah, pasti & pasti ada hikmahnya.

    Terima kasih Ya Allah.

    p.s: aku pun sama, baru ja sembuh daripada selsema. 😀

    1. Author

      selepas hampir 2 minggu, sembuh jugak…cuma taste bud ni masih belum pulih sepenuhnya…rasa pahit semacam…nanti baik la tuh..

  2. Demam itu bagus, untuk mengingatkan diri kita pada ALLAH SWT

  3. Sesungguhnya, apabila Allah s.w.t. itu mengasihi seseorang hamba Ia akan mengujinya. Dan apabila Ia mengujinya, sama ada dengan menurunkan penyakit dan sebagainya, Allah akan memberikan kesabaran. Dalam menghadapi cubaan seperti ini, kesabaran adalah paling utama. Sesungguhnya orang yang bersabar akan diberikan pahala mereka tanpa hisab (az-Zumar: 10).

    Sayyidatina Aishah ada berkata, bahawa baginda Rasulullah ada bersabda yang bermaksud: Tidak menimpa ke atas seorang mukmin satu kecelakaan, biarpun duri,ataupun lebih daripada itu, melainkan Allah akan menggugurkan dengannya satu dosa. (Maksud hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

    Semoga Allah ampunkan dosa2 kita semua & Semoga saudara cepat sembuh Aminnn..!

    1. Author

      terima kasih untuk ingatan…sangat2 bermakna..

  4. sahabat akan sembuh kembali..
    dugaan tu berehatlah seketika mungkin kerja byk kt ojabt kot. huhu..

    1. Author

      memang banyak sangat nih..terpaksalah ..nak sara hidup..

  5. tuhan menduga orang yang dia sayang.. Bersabarlah!.. saya dan famili pun tgh selsema skang nie.. isk.. isk..

    1. Author

      mungkin benar apa yang dikata…Alhamdulillah sekarang semua dah sihat…

  6. cuaca yang tak menentu pun boleh jadi penyebab, namun itu hanya jika dilihat dari segi lahiriahnya saja. jika diamati semua itu adalah ujian allah. bersabar dan redhalah atas segalanya pasti ada hikmah disebalik kejadian.

    1. Author

      Allah works in mysterious ways…. tak tercapai dek akal manusia..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *